Ehdot ja tietosuojaseloste

Näitä ehtoja sovelletaan Daebak Oy:n www.daebak.fi -sivustolla tarjoamalle alustalleTutustuthan huolellisesti seuraaviin yleisiin sopimus- ja kauppaehtoihin. 

TUOTEHINNAT JA TOIMITUSKULUT

Tuotteen kauppahinta määräytyy verkkokaupassa tilaushetkellä ilmoitetun hinnan mukaan. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin, joten tarkastathan ko. hinnat ostoskorista ennen kuin hyväksyt tilauksen. Ilmoitetut hinnat sisältävät Suomen lakien mukaisen arvonlisäveron, joka ilmenee ostoskorissa ja tilausvahvistuksessa. Pidätämme omistusoikeuden tuotteisiin siihen saakka, kunnes kauppahinta on maksettu kokonaisuudessaan.

Toimitamme vain Suomen alueelle. Pidätämme oikeuden kieltäytyä tilauksen toimittamisesta ilmoittamatta syytä.

Tilauksesi toimituskulut ilmoitetaan verkkokaupassa tilauksesi yhteydessä. Alle 65,00 euron tilauksista tulee kiinteä 5,90 euron tai 10,90 euron toimituskulu. Yli 65,00 euron tilauksissa, emme peri toimituskuluja alennuskoodilla FREESHIPPING, kun toimitus lähetetään pakettiautomaattiin tai Postiin.

Pakkaamme tilauksesi ja lähetämme tuotteesi yleensä jo tilausta seuraavana arkipäivänä, mutta kuitenkin viimeistään 1-4 arkipäivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Postin toimitusajat vaihtelevat yleensä 1-5 arkipäivän välillä. Huomaathan, että ennakkotilauksissa toimitusaika on mainittu tuotteen kuvauksessa.

Huomioithan, että emme vastaa muista kuin meistä johtuneista viivästyksistä toimitukselle. Pidätämme oikeuden lähettää pienet lähetykset kirjeenä kotiin ja oikeuden lähettää pakettiautomaatin maksimimittoja suuremmat lähetykset postiin.

SOPIMUKSEN TEKEMINEN JA TUOTTEIDEN TOIMITTAMINEN

Kun klikkaat tilausvaiheen lopuksi "Lähetä tilaus"-painiketta, teet sitovan tilauksen ostoskorissasi olevista tuotteista. Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi välittömästi tilauksesi rekisteröinnin jälkeen. Sitova sopimus syntyy joko hetkellä, jolloin lähetämme sinulle tilausvahvistuksen sähköpostitse, tai tilauksen toimitushetkellä sen mukaan kumpi näistä tapahtuu aiemmin. Huomaathan, että ennakkoon maksettavat (varatut) tuotteet lähetetään kun olemme vastaanottaneet tilaamiesi tuotteiden hinnan sekä toimituskulut kokonaisuudessaan. Tämän vuoksi pyydämme sinua maksamaan ostoksesi välittömästi sen jälkeen, kun olet vastaanottanut tilausvahvistuksen, kuitenkin vähintään 30 päivän kuluessa laskua vastaanottettuasi. 

MAKSAMINEN

Hyväksymme säännönmukaisesti seuraavat maksutavat: luottokortti, Paytrail sekä Shopifyin omat maksutavat. Varaamme oikeuden olla hyväksymättä tiettyjä maksutapoja sekä vastaavasti hyväksyä maksuja vain tietyistä valtioista ja/tai kehottaa käyttämään toista maksutapaa. Jos maksat kortilla, varaamme oikeuden tehdä katevarauksen tilaushetkellä maksun turvaamiseksi. Vastaat itse maksutapahtumista aiheutuvista kustannuksista.

Jos maksat luottokortilla, tilaus veloitetaan kortiltasi heti.

Hyväksymällä nämä ehdot suostut siihen, että lähetämme sinulle laskut ja muut tositteet yksinomaan sähköisessä muodossa sähköpostiisi (muista tarkistaa roskaposti!)

ETUKUPONGIT JA NIIDEN KÄYTTÄMINEN

Etukuponkeja saatetaan jakaa markkinointikampanjoiden yhteydessä. Etukuponkeja ei ole mahdollista ostaa. Etukupongit ovat voimassa vain ennalta määritetyn, rajoitetun ajan. 

Etukuponki on käytettävä sen voimassaoloaikana. Etukupongeilla ei voi ostaa lahjakortteja. Huomaathan, että etukupongin käyttäminen saattaa edellyttää tilaukselta tiettyä vähimmäisarvoa. 

Tilattavien tuotteiden hinnan on oltava vähintään yhtä suuri kuin etukupongin arvo. Mikäli etukuponki ei kata tuotteiden hintaa, on tilauksen ja etukupongin arvon erotus mahdollista maksaa jollain hyväksymistämme maksutavoista. Etukuponkia ei voi vaihtaa rahaksi, eikä etukupongin arvolle kerry korkoa. Etukupongin arvoa ei hyvitetä, vaikka osa tai kaikki tilatuista tuotteista palautettaisiin.

Etukupongin voi lunastaa ainoastaan tilauksen tekemisen yhteydessä ennen tilauksen lähettämistä. Etukuponkeja ei ole mahdollista käyttää tilauksen tekemisen jälkeen. Etukuponkia ei voi siirtää toiselle henkilölle. Etukuponkeja ei voi yhdistää, ellei toisin ole erikseen mainittu.

LAHJAKORTIT JA NIIDEN KÄYTTÄMINEN

Voit ostaa 25, 50, 100 ja 150 euron lahjakortteja. Jos lahjakortti ei kata tilattujen tuotteiden hintaa kokonaisuudessaan, on tilauksen ja lahjakortin arvon erotus mahdollista maksaa jollain hyväksymistämme maksutavoista.

Lahjakortin voi lunastaa ja sen arvon käyttää ainoastaan tilauksen tekemisen yhteydessä ennen tilauksen lähettämistä. Lahjakorttia ei voi vaihtaa rahaksi, eikä lahjakortin arvolle kerry korkoa. 

PALAUTUSOIKEUS JA -EHDOT

Mikäli haluat palauttaa tilauksesi tai osan tilauksestasi, sinun täytyy ilmoittaa siitä meille 14 vuorokauden sisällä tilauksesi toimituspäivästä. Voit tehdä tämän lähettämällä sähköpostiviestiä osoitteeseen info@daebak.fi. Lähetämme sinulle ohjeet palauttamista varten. Palautus on mahdollista vain, kun tuote on avaamaton, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Avattuja ja käytettyjä tuotteita ei voi palauttaa. 

Tilauksen hakematta jättäminen ei ole tilauksen peruutus.

Sinun on palautettava tavarat toimittamalla ne osoitteeseen Daebak Oy, Pursimiehenkatu 13, 00150 Helsinki, ilman aiheetonta viivytystä ja joka tapauksessa viimeistään 14 päivän kuluttua siitä, kun ilmoitit meille, että haluat peruuttaa kaupan. Määräaikaa on noudatettu, jos palautat tavarat ennen 14 päivän määräajan päättymistä. Tavarat palautetaan postitse.

Maksu palautuksesta on 6,90€. Tämä maksu pidätetään palautuksesta, sillä maksamme sen Postille.

Hyvitykset suoritetaan 14 päivän kuluessa ilmoituksen saamisesta. Teemme hyvityksen käyttäen samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä maksutapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti sopinut kanssamme toisin.

Voimme pidättää hyvityksen, kunnes olemme vastaanottaneet palautetut tavarat, tai kunnes olet toimittanut asiakirjat siitä, että tavarat on palautettu, kumpi tahansa näistä tilanteista tapahtuu ensin.

Tilauksessa käytetyt alennuskoodit ei voida käyttää uudestaan, vaan ne lasketaan käytetyiksi.

TUOTTEIDEN TARKISTUS JA REKLAMAATIO

Kun vastaanotat tilaamasi tuotteet, sinun tulee mahdollisimman pian varmistaa, että toimitettu tuote vastaa tilausta ja on virheetön. Puuttuvat tai vialliset tuotteet hyvitetään. Mikäli havaitset virheen tilauksessa tai sen osassa, sinun tulee viivytyksettä tilauksen vastaanottamishetken jälkeen ilmoittaa puutteesta tai virheestä asiakaspalveluun info@daebak.fi.

Hyvitykset suoritetaan 14 päivän kuluessa ilmoituksen saamisesta. Teemme hyvityksen käyttäen samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä maksutapahtumassa, ellet ole nimenomaisesti sopinut kanssamme toisin.

NOUTAMATTA JÄÄNYT TILAUS

Mikäli olet unohtanut noutaa tilauksesi, tilaus on yritetty toimittaa väärään osoitteeseen (tilausvaiheessa ilmoitettu väärä osoite) tai puhelinnumero on ilmoitettu väärin, mistä johtuen saapumisviestiä ei ole tullut ja tilaus palautuu takaisin meille, joudumme veloittamaan sinulta tilauksen toimitus- ja käsittelymaksun, joka on 6,90€, sillä maksamme sen Postille. Palautus käsitellään 7 päivän sisällä tilauksen saapumisesta takaisin meille. Teemme hyvityksen käyttäen samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä maksutapahtumassa. Menee muutama arkipäivä, että rahat saapuvat tilillesi. Ilmoitathan heti meille osoitteeseen info@daebak.fi, kun huomaat, että lähetys on palautunut tai on palautumassa takaisin. Tilauksessa käytetyt alennuskoodit ei voida käyttää uudestaan, vaan ne lasketaan käytetyiksi.
PERUUTTAMISOIKEUS

Sinulla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa syytä ilmoittamatta. Peruuttamisaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä, kun sinä tai osoittamasi kolmas taho (muu kuin rahdinkuljettaja) on saanut tilaukseen kuuluvan viimeisen tuotteen haltuunsa. 

Jos peruutat tämän sopimuksen, olemme velvollisia palauttamaan kaikki sinulta saamamme maksut, mukaan lukien toimituskulut ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa päivästä, jona vastaanotimme peruuttamisilmoituksesi.

MAKSUJEN PALAUTUS

Tilimaksujen ja tilisiirtona toteutettujen ennakkomaksujen palautukset maksetaan sille tilille, jota käytit maksamiseen. Huomaathan, että saatat joutua erikseen ilmoittamaan meille tilitietosi palautusta varten. Jos käytit maksuun PayPalia tai luottokorttia, palautus maksetaan Paypal- tai luottokorttitilillesi. Jos maksoit ostoksesi lahjakortilla, hyvitämme palautettavan summan lahjakorttitilillesi tai lähetämme sinulle tarvittaessa uuden lahjakortin. 

ASIAKASPALVELU

Jos tarvitset apua ota meihin yhteyttä chatissä, meilitse osoitteeseen info@daebak.fi tai Instagramissa @daebak.fi.

LAKISÄÄTEINEN VIRHEVASTUU JA MUUT TIEDOT

Virhevastuumme määräytyy sovellettavan lain mukaan. Mikäli huomaat tuotteessa virheen, olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, vaikka tuotteen palautusaika olisi jo kulunut umpeen. Vastaamme kaikista virheistä, jotka olivat tuotteessa sen saadessasi, vaikka virhe havaittaisiin vasta myöhemmin. Sinun tulee kuitenkin ilmoittaa havaitsemastasi virheestä kohtuullisessa ajassa sen jälkeen, kun olet sen havainnut. Takuumme ei koske virheitä, jotka ovat aiheutuneet tuotteen virheellisestä käytöstä, kohtelusta tai käsittelystä taikka tuotteen tavanomaisesta kulumisesta.

Huomaathan, että tuotteen todelliset ainesosat saattavat erota siitä, mitä ilmoitamme tuotekuvauksessa. Tämä voi johtua siitä, että tuotetta on uusittu vastikään tai tuotteen ainesosat on ilmoitettu Korean/EU:n lain mukaan, jotka eroavat usein toisistaan. Mikäli sinulla on allergia johonkin ainesosaan, pyydämme ottamaan yhteyttä meihin ennen kuin ostat kyseisen tuotteen. Yksittäinen eroava ainesosa ei oikeuta ilmaiseen palautukseen.

TIETOJEN KÄYTTÖ 

MIHIN HENKILÖTIETOJANI KÄYTETÄÄN?

Henkilötietoja käytetään

  • Asiakkuuden ylläpitämiseen
  • Tilausten toimitukseen, käsittelyyn ja arkistointiin
  • Daebak Oy:n toiminnan ja palveluiden kehittämiseen
  • Asiakaskokemuksen parantamiseen
  • Analytiikkaan ja tilastoihin
  • Henkilökohtaisemman kohdennetun sisällön ja markkinoinnin tuottamiseen
  • Väärinkäytösten estämiseen
  • Paremman asiakaspalvelun tarjoamiseen

Tietoja käsitellään asiakkaan ja Daebak Oy:n väliseen asiakassuhteeseen, sopimukseen, sivuston käyttöön, asiakkaan erilliseen nimenomaiseen suostumukseen tai lainsäädännön velvoitteisiin perustuen.

Osa verkkokaupan toiminnoista perustuu rekisterinpitäjän oikeutettuun etuun, jotta voimme tarjota parhaan mahdollisen palvelukokemuksen. Tällaisia toimintoja ovat verkkokaupan mukautettu sisältö, kyselyt ja tuotearvostelupyynnöt sekä asiakkuuteen perustuvat muistutukset. Tarjoamme näillä toiminnoilla mm.

  • Asiakkaan mieltymyksiä vastaavia tuotteita ja tarjouksia
  • Kysymme asiakkaidemme mielipiteitä palvelustamme
  • Parempia ja läpinäkyvämpiä tuotearvosteluja asiakkaillemme
  • Uusien asiakkaidemme palvelun käytön opastamiseen liittyvää sisältöä
  • Aiempaan ostohistoriaasi liittyviä hyödyllistä sisältöä ja lisäpalveluja
  • Muistutuksia aiemmin ostettujen tuotteiden kulutusosien uusimisesta tuotteiden käyttöiän parantamiseksi
  • Tiedotteita ajankohtaisista palveluista ja muutoksista asioinnissa, mikäli asiakkaidemme aiemmasta asioinnista on ehtinyt vierähtää jo hetki aikaa

Käsiteltävät henkilötiedot sisältävät asiakkaidemme yhteystiedot mahdollista viestintää varten sekä tietoa heidän käyttäytymisestään osto- tai selaushistorian tai asiakkaiden syöttämän tiedon pohjalta.

MITÄ TIETOJA MINUSTA VOIDAAN KERÄTÄ?

  • Käyttäjän itsensä antamat tai henkilön tunnistavat tiedot
    • Tunnistamistiedot, kuten nimi
      • Henkilötunnus asiakkaan tunnistamiseksi luottosopimusta tehtäessä
    • Yhteystiedot, kuten osoite, sähköpostiosoite ja puhelinnumero
    • Maksutiedot, mukaan lukien luottosopimukset ja muut laskutustiedot
    • Asiakkaan suostumuksella sijaintitiedot, joita käytetään toimitusajan arviointiin
    • Google-, Facebook- tai Microsoft-kirjautumiseen käytetty sähköpostiosoite ja varmenne
  • Palvelujen käytöstä havainnoidut ja analytiikan avulla johdetut tiedot
    • Ostoshistoria, mm. tilatut tuotteet ja niiden hintatiedot
    • Toimitustiedot, kuten valittu toimitustapa ja toimitusosoite
    • Tuotearvostelut
    • Verkkokaupan käyttö- ja selaustiedot sekä päätelaitteen tunnistetiedot
    • Tuotesuositus- ja muut kohdennettuun sisältöön käytetyt tiedot ja tunnisteet

Tunniste-, yhteys- ja maksutietojen antaminen on pakollista ostaessasi Daebak.fi Internetin kautta.

Tietojen pääasiallinen lähde on käyttäjä itse, minkä lisäksi saatamme saada lisätietoja yhteistyökumppaneiltamme, esimerkiksi luottopalvelujen tarjoajalta. Kolmansilta osapuolilta saamistamme henkilötiedoista ilmoitamme tietosuoja-asetuksen määräysten mukaisesti ensimmäisessä yhteydenotossa asiakkaaseen tai viimeistään kuukauden sisällä henkilötietojen vastaanotosta.

MITEN TIETOJANI SÄILYTETÄÄN JA SUOJATAAN?

Kaikki henkilötiedot ovat suojattu asiattomalta pääsyltä ja vahingossa tai laittomasti tapahtuvalta tietojen hävittämiseltä, muuttamiselta, luovuttamiselta, siirtämiseltä tai muulta laittomalta käsittelemiseltä.

Daebak.fi säilyttää asiakastietoja EU-alueella.

Henkilötietojen käsittelyssä ja teknisissä ratkaisuissa noudatamme hyviä tietosuojakäytäntöjä mm. tiedon konsolidointi, minimointi, pseudonymisointi, anonymisointi ja enkryptaus. Henkilötietojen käsittelyssä on huomioitu 25.5.2018 alkaen sovellettavan EU:n tietosuoja-asetuksen vaatimukset.

Kaikkea pääsyä henkilötietoon valvotaan hyvien käytäntöjen mukaisesti.

KUKA KÄSITTELEE HENKILÖTIETOJANI?

Asiakastietoihin on pääsy vain Daebak Oy:n omilla työntekijöillä ja henkilökuntamme on koulutettu käyttämään tietoja turvallisesti ja eettisesti. Kukin henkilökunnastamme näkee asiakastietoja vain niiltä osin kuin se on työtehtävien suorittamiselle välttämätöntä.

Käytämme luotettuja sopimuskumppaneita, jolloin tietoa voidaan siirtää kolmannelle osapuolelle. Kaikkien kumppanien kanssa on sopimuksissa huomioitu EU:n tietosuoja-asetuksen ja muun lainsäädännön asettamat vaatimukset. 

KUINKA KAUAN TIETOJANI SÄILYTETÄÄN?

Säilytämme henkilökohtaisia tietojasi vain tarvittavan ajan, jotta voimme täyttää tässä selosteessa kuvatut käyttötarkoitukset. Lisäksi joitain tietoja voidaan säilyttää kauemmin niiltä osin kuin se on tarpeen laissa asetettujen velvollisuuksien, kuten kirjanpitoa ja kuluttajakauppaa koskevien vastuiden, toteuttamiseksi ja niiden asianmukaisen toteuttamisen osoittamiseksi.

Asiakkaan pyynnöstä häntä koskeva henkilötieto voidaan poistaa tai anonymisoida Daebak.fi järjestelmistä. Poisto ja anonymisointi-toimenpide on peruuttamaton, emmekä voi palauttaa poistettuja asiakastilejä. Ota tarvittaessa yhteyttä info@daebak.fi.

Osalle tietoa lainsäädäntö asettaa velvoitteita tiedon pidempiaikaiselle tallentamiselle, mm. seuraaviin tarkoituksiin:

  • Kirjanpitolaki määrittelee tiedolle pidempiä säilytysaikoja riippumatta siitä sisältääkö aineisto henkilötietoja tai ei
  • Kuluttajakauppaa koskevien vastuiden täyttäminen
  • Järjestelmien lokitietoa kerätään ja säilytetään lain edellyttämällä tavalla, jotta voimme tarjota lainmukaisen ja turvallisen verkkokaupan asiakkaillemme
  • Riittävien varmuuskopioiden ottaminen kaupan tietokannoista ja järjestelmistä tietojen turvaamiseksi, virhetilanteiden korjaamiseksi ja tietoturvan sekä jatkuvuuden varmentamiseksi.

MILLAISIA OIKEUKSIA MINULLA ON?

Asiakkaana sinulla on oikeus:

  • Saada pääsy itseäsi koskeviin henkilötietoihin, mukaan lukien oikeus saada jäljennös sinua koskevista henkilötiedoista
  • Pyytää itseäsi koskevien henkilötietojen oikaisemista tai poistamista
  • Tietyin edellytyksin pyytää käsittelyn rajoittamista tai vastustaa henkilötietojen käsittelyä

 

YHTEYSTIEDOT

Nimi: Daebak Oy
Y-tunnus: 3344325-4
Postiosoite: Pursimiehenkatu 13, 00150 Helsinki
Puhelinnumero: 04 008 98474
Sähköpostiosoite: info@daebak.fi

 

Nämä ehdot ovat voimassa 1.3.2023 alkaen. Pidätämme oikeuden muuttaa ehtoja yksipuolisesti aika ajoin, joten tutustuthan ehtoihimme joka kerta etukäteen kun tilaat tuotteita verkkokaupastamme.